Måndagsnatt

hej,

Vem säger egentligen att man ska ha ett fungerande förhållande? Kärlek sägs ju vara det mest avgörande i livet, så vem är det då som bestämt särskillda regler för den? Ja inte är det jag iaf. Tanken på att vara med någon som är "ett säkert kort" får mig att tappa all lust som eventuellt skulle kunna finnas. Vad är det för sjuk motivering?
- Nää..men jag gillar ju honom och så, han skulle aldrig göra mig illa, och vi har väl det bra.
Hm.
Att räkna upp alla egenskaper någon inte har är inget bra tecken.
-Han är inte ful, han är inte korkad, han är inte otrogen och heller inte långsint.
Nehe?! Men varför är du med honom..egentligen? För att han inte är massa saker..?

Om jag skulle få välja någon att vara med, så vet jag precis vem det skulle bli. Och ja, jag vet att alla alltid tänk;
- Varför honom? Är han ens din typ? Det är väl ingen och ha ett fungerande förhållande med?
Men vet ni vad? Jag vill inte ha något som är "säkert" längre, det spelar ingen roll hur fel det är eller hur länge det kommer hålla. För trots allt så är det väl vad man känner som räknas? Ett förhållande kanske inte ens är det ultimata, fast jag är väl inte rätt person att svara på den frågan?

Men sanningen är den att jag inte har något emot att ha ett förhållande, det vore ju såklart fantastiskt att ha ett som verkligen håller. Men jag har mina villkor. Jag vill inte ha några säkra kort längre, jag vill ha dig, med eller utan förhållande.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0