21:48

Jag känner mig som en riktigt tråkig bok med massa komplicerade ord som ingen förstår. (what's up with that?!) Nej, det jag menar är att vädret börjar kännas av nu. Jag tycker om snö, det gör jag faktiskt, men bara i en viss utsträckning. Det har vart kallt och lika mörkt som i en sotares röv sen december nu! Inte konstigt att man drabbas av någon slags vinterdepression, mer eller mindre, efter ett tag. Och jag menad, vad ska man göra enda fram till maj..? Skotta snö? Äta sig varm? Dricka thé tills man pissar ner sig? Jag skulle nog vilja tro att vintern finns till för att göra sommaren bättre. Och sommaren är ju alltid bättre än man förväntat sig, varje år.

Har dessutom insett att jag till viss del omringas av en "par-maffia", det är få av mina vänner som är singlar, och hur lätt är det då att hitta på saker ihop? Visst, det finns ju vissa man kan föra ett normalt samtal med även om den andra parten finns med, men andra blir till hångelsugna-vi-märker-inte-att-du-är-här monster. Men egentligen har jag inga större problem med att umgås med par, och har väl aldrig riktigt haft det heller. Lite rädd för att kritisera hela grejen är jag väl också, för att jag vet att jag själv blir väldigt, vad ska man säga..okontaktbar i sådana tillfällen.

Äh, nu blev det ett till sånt där trist inlägg som ingen annan än jag förstår, eller "kryptisk skrift" som min tränare brukar kalla det. Men ni överlever. Och jag ska försöka översätta någon gång i framtiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0