Lördag, tro det eller ej.

Hejhopp bloggen.
Jag sitter i min fåtölj och är allmänt manodeppresiv. Det är lördag, solekn skiner, sovt länge, ätit lite naturgodis..och nu ska jag snart plugga matte! Vem vill plugga matte på en lördag?! Jag vil inte men måste, prov på måndag..matte C..jäsp.

LÖrdagar och plugg går inte ihop. Ibland tänker jag på min katt, vilket underbart liv du måste leva tusse! Bara gå runt o lata sig, gå ut o fånga någon mus då och då. Jag önskar att jag  hade friheten till att leva så ibland. Men det går ju inte, för jag anstränger mig hellre nu, så jag slipper gå runt och ha tråkigt på en fabrik eller liknande om 10 år.

Men gud vad jag längtar till dagen när jag pensioneras idag! Även om det betyder barnbarn och bridge så ser jag ändå fram emot det, för jag ska göra allt jag inte hann som ung när jag blir pensionär. Jag ska bryta mönstret!

Ha en trevlig lördag alla ni där ute, för det lär inte jag ha.






Bilden är tagen i Pukavik, där min farfar bor. 50 meter från havet i Blekinge, vilket ställe!

/anusbrothers



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0