Lina drömmer...



-Nu vet jag hur min framtid ska bli.


När jag jobbat klart, då ska jag bo på landet. Jag är väl ingen storstadstjej direkt, även om jag säkert kommer tillbringa några år i sthlm eller gbg.

Men när jag väl blivit lite äldre och känner mig tillfreds med mitt liv ska jag flytta ner till Österlen, jag älskar allt där. Nära havet, fina vyer, goda äpplen och jag blir glad ända in i hjärtat när jag är där.

Jag och min familj har varit där nere ganska regelbundet under min barndom, iom. att min farfar bor i Blekinge. Och då har vi ofta åkt ner till Österlens kanske finaste plats, Kivik, där hålls det en årlig äppelmarknad. Och det är klart att jag stormtrivs när jag älskar äpplen så.

Det är verkligen den vackraste platsen av alla de jag besökt i Sverige, inget kan slå det. Och man skulle nog kunna bota vilken depression som helst med lite kanderade äpplen och spättekaka(?)..

Nu är det iaf bestämt, jag ska spendera min framtid på Österlen i ett fint litet hus med 3 äppelträd. Där ska jag luta mig tillbaka i min hängmatta och dricka thé, äta äpplen och läsa veckorevyn, som antagligen kommer bytas ut till Amelia eller någon annan tant-tidning. Jag ska gå upp varje sommarmorgon för att ta mig ett dopp eller en runda runt stens huvud. Där skulle jag kunna sitta och äta björnbär hela dagarna. På eftermiddagarna ska jag spela scrabble, titta på scrubs och mysa med alla mina katter och kaniner. Och på kvällarna ska jag ta igen all den sömn jag missat på morgonen. Jag ska inte stressa, jäkta eller oroa mig för något. Jag ska förhoppningsvis leva ihop med någon, och vem vet, kankse ha barnbarn som hälsar på?

-Och om inget av detta går igenom, då vet jag ju vad som väntar. Ett liv som maka till Jonna Jensen på Sthlm söder. Med pölse till frukost middag kväll.






Fler bilder kommer!

/anusbrothers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0