Överdrivet mycket julkort.

Igår så räknade mamma sina julkort och fick det till 68st, 68!! Vilken normal människa köper så många julkort?! Nu har hon problem med att komma på folk att skicka dem till, konstigt tycker jag. Men som reklamen säger "Skicka många julkort, få många vänner" mamma kanske skulle pröva det?
Fast hur har de tänkt där liksom? Ska man bara slumpa fram någons adress och skicka dit ett julkort, och så vips har man en ny vän? Ska man skriva dit sin egen adress också så att de kan skicka ett julkort tillbaka?
Nej, jag tycker nog det är bäst att man skickar till såna man känner. Tänk om man t.ex. råkar slumpa fram en adress till en gammal änka i Stockholm, som blir chockad när hon ser att hon fått julkort från sin döde make Gunnar (som inte är hennes make utan en medelålders man i Göteborg som slumpat fram hennes adress)? Konstig reklam det där.

Mamma kanske köpte många julkort i år bara för att hon alltid annars köper för lite och tvingas ta till "nödkorten"? "Nödkorten" är alltså kort målade av handikappade, typ blinda, folk med ett ben, folk utan ben, folk utan en arm, folk utan båda armarna osv. Jag har alltid undrat hur man kan måla när man är blind... Ser deras målarduk ut som en målarbok med utbuktande linjer så de känner var de ska fylla i färg någonstans? Någon som vet, för jag skulle verkligen vilja veta!



Nu tänker jag göra något vettigare än att sitta här och skriva om julkort, tror det får bli FB, såå mycket nyttigare än bloggar!

Tjoflöjt!

PS.
Någon som vill ha ett julkort? Skriv din adressen i kommentarsfältet så ordnar jag och mamma det!
DS.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0