En himmelsblå onsdag.

Dagens fråga är väl; hur ska man hitta motivation till allt det som måste göras, när det är så underbart med fint väder och julmys?

Jag känner att jag har en hel del som jag ska hinna med innan jag riktigt kan koppla av. Men vet ni vad? Jag har ingen lust. det finns ju så mycket annat kul man kan göra.

Pepparkaksbakning, vilket iofs är extremt överskattat enligt mig, lussebullsbakning, julgodis, malande av jullåtar tills man längtar efter sommar, lata dagar med thé och en bra bok, är bara några saker jag mycket hellre hade sysslat med. Matte C smakar ganska beskt just nu om man säger så, och 5 sidor långa inlämningar är inte heller någon favorit i repris. Men det är precis vad som står på schemat innan julen är här på riktigt.

Men motivationen kanske kan hittas i att försöka tänka på vad som komma skall, för snart people, så är det juuuuuuuuuuul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0