Annandag jul

10 saker jag inte tycks kunna hantera längre:

  • Mitt humör, jösses, det svänger mer än en 80-talsdänga.
  • Mitt hår, ena stunden är det platt som en nystruken duk, och 2 sekunder senare: Hello dr Alban.
  • Mina matvanor, eller ska jag säga godisvanor..? För det tycks vara det ända jag äter nuförtiden.
  • Datoraset, hatar datorer, ja, jag är säker, jag HATAR verkligen dem.
  • Böcker, om fem år hittar ni mig ingravd i mina egna böcker, men finns det något vettigare att göra såhär års? Nja..
  • Min rouge, det går en fin gräns mellan påskkärring festsmink, och ja, när jag tittar runt så ser jag bara kycklingar.
  • Mina naglar, kan man inte uppfinna någonslags maskin som tar hand om dem? För jag orkar inte längre, jag har gjort det i 17 år fram och tillbaka, och nu har jag bestämt mig. Nu har jag fått nog!
  • Mina färgkombinationer, är det det gråa vädret som får mig att matcha ihop rött med blått och mintgrönt, eller vad? I'm in some serious need of advice. Simon och Tomas, adopt me please?
  • Mitt sug efter albert och hertbert. Så gulliga, så roliga, nästan lika bra som en aladdinask.
  • och till sist, julen, kan någon påminna mig om varför vi firar den...? Som en väldigt finurlig facebookgrupp heter: " Det är över 2000 år sedan Jesus dog, är det inte dags att glömma det och gå vidare?" Hmm , jo!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0