Träna dig lycklig!

Situps, armhävningar, rygglyft..vem vill göra sånt egentligen?
Inte jag iaf, jag föredrar att göra något roligt. Och det är väl olika från person till person vad man tycker är roligt. Men för att göra det roligt, måste du ha rätt inställning! Har du det, så blir träningen mycket enklare och du kan se resultat, inte bara på kroppen utan även på hur du känner dig. Fysisk ansträning utlöser endorfiner och de är ju rena lyckopillrena? Right? Endorfiner kan även påverka vår hjärnas återhämtning och hjälpa vår kropp att försvara sig mot olika sjukdomar, så ut och träna gott folk!

Jag själv tycker om att jogga, förutom att jag spelar handboll. Men det är ju jag det.

Tips på roligare tränignsformer än gymmet:
  • Simning, särskillt nu på sommaren!
  • Lagsporter, varför inte träna ihop med sina vänner? Då blir ju allt roligare.
  • Shopping, man går mer än man anar.
  • Volleyboll, badminton m.m. på stranden, hur bra som  helst, och kul! Du hinner inte ens inse att du tränar!




Jag och Jonna efter en dag på stranden, även här tycks vi träna..haha.

/anusbrothers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0