Livet utan skolan

Nu sitter jag här vid datorn igen, och på fredag börjar skolan igen efter 10 långa veckor lov! som endast kanske känts som 2..Trots att det är underbart att leva livet på sommarn utan prov och skola, längtar jag nog ändå tillbaka till långa eftemiddagar med outhärdliga tyskalektioner och selectakaffe. Jag gillar skolan, det gör jag faktiskt. Även om det kan kännas fruktansvärt jobbigt ibland..

Men nu är jag laddad inför en ny termin  med nya utmaningar!

Oh hjälp, hur ska detta gå..?

Ibland tänker jag på hur livet skulle vara utan varken skola eller jobb. Om pengarna bara trillade in vid månadsslutet utan någon ansträngning alls. Vad skulle man göra om dagarna? skulle man sitta och glo framför tvn, eller skulle amn göra något av sitt liv? Ibland undrar jag om vi skulle sluta som kor utan skolan..Skulle vi bara gå runt och äta hela dagarna liksom? Haha..Till sist skulle nog iaf jag bli galen, jag är så rastlös annars ändå, så det skulle inte fungera. Jag måste ha något att göra, och även om en resa till Thailand kanske lockar mer än skolan måste vi ju gå dit. Och jag går faktiskt dit frivilligt, att hoppa av skolan finns inte i min värld.

Hoppas ni har haft en trevlig dag, för det har jag!
Men nu ska jag bege mig ut med Hanna!



Tre nördar på Stadium..

/anusbrothers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0