Hannas och Linas jubileum!

Hej bloggen!
Vet ni vad? Jag och Hanna har faktiskt känt varandra sedan dagis, och nu går vi båda i 2an på gymnasiet. Hur länge är inte det egentligen?!

Jag skulle väl inte vilja säga att vi varit särskillt nära vänner i början men allt efter att vi lärde känna varan blev vi bättre och bättre kompisar. Det var väl ungefär i 6an allt började blomma ut. I sjuan var vi redan som helan och halvan, vi gick i samma klass och delade samma intressen; handboll, jackass och viva la bam haha. Vi gick i samma klass ända fram till nian, avslutningen blev en tårfylld upplevelse för de flesta och det kändes tråkigt att vi skulle börja på olika program. Hanna slutade även spela handboll så jag antog att vi inte skulle ses så mycket mer.

Jag hade dock fel. Jag började på naturvetenskapliga linjen och Hanna på Turism. Två helt olika klasser uan några lektioner ihop alls. Trots detta lyckades vi på något sätt hålla kontakten bra och allt fortsatte enligt det vanliga mönstret.

Jag har aldrig varit en person som bråkar mycket med mina vänner, jag har mest suttit i mitten och inte vetat vad jag ska säga när några av mina vänner blir osams. Och Hanna är ett bra exempel på detta, vi hade aldrig bråkat. inte en ända gång..Fram till I våras, då brast allt!

Det hela började med att jag och Hanna bråkat med Jonna och det utlöste den ena dispyten efter den andra, kriget var igång! Det var som att någon tagit bort virusskyddet på en dator och spenderat en hel eftermiddag till att ladda ner filer på Limewire. Skällsorden flödade som niagarafallet och inte en människa satt säker!

Vi var ovänner ett bra tag, fram till det att vi sågs och pratade ut. Då insåg vi att vi kanske hade tagit i lite och gjort en höna av en fjäder. Vi bad om ursäkt och blottade våra svagheter för varan, och vips! Så var allt löst.

Det kanske är sant som människor säger att motsatser dras till varan, jag är en 1.78 cm lång blond tjej och Hanna på sina knappa 1.65 cm har ju brunt hår. Och vi har ju lyckats vara vänner en väldigt lång tid, and I hope it'll remain that way!



Om ni tittar noga ser ni Hannas tandställning hon hade när vi var i Vadstena -07! Haha..

/anusbrothers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0