bussresor

hejsvejs i det kalla, svenska vädret!

Sitter här och försöker boka en resa med sj, eller swebus..till imorgon. Och ni som har erfarenhet av bussresor vet att det absolut inte går några på söndagar! Jag menar hur tänker de?! Det är ju på söndagar det borde gå bra busstider, människor åker hem eller till sin andra bostad för att de kanske pendlar.

Jag och Hanna ska strax ner till Konsum (metropolen i Gnosjö) där jag ska införskaffa ett busskort. Något jag tänkt på ganska länge, jag är väl inte i något direkt behov av ett men det lönar sig nog ändå. Jag har tänkt en del på bussresor eller ja, resor i allmänhet. Tänk vad mycket man färdas med olika fordon per år liksom! Och nu är det ju faktiskt så att bussar och tåg är ett miljövänligare alternativ, och som den miljönörden jag är åker jag nog helst så.

En till anledning till att jag åker buss och tåg, som flera andra är att jag ÄLSKAR det! Det är sjukt skönt och avslappnande att sitta och puttra på en buss med ipodhörlurarna i. En liten vilostund från vardagens hektiska slitage. Så åk buss och tåg för guds skull!

Tips för er som inte njuter av era resor som jag:
  • Ladda ipoden med massa bra musik, speciellt om du ska åka långt!
  • Ta med dig en bok, både bra för huvudet och som ett tidsfördriv. Jag personligen älskar böcker.
  • Sätt dig vid sätena med mycket plats, det är inte kul att trängas.
  • om du har möjlighet, ta med dig en vän. Så att du har någon att prata med.
  • Om du verkligen har tråkigt, varför inte ta ett snack med busschauffören? Han har säkert många roliga historier att berätta.



/Anusbrothers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0